måndag 1 april 2013

Ohon #Blogg100 23 ek

Blondinbella slår ett slag för "riktiga män" och "riktiga kvinnor". Och, personer som jag, som aldrig riktigt passat in i den "riktiga kvinnan" blir fan så irriterad. (Bra inlägg från Hanna P där och även från Lady Dahmer).

Jag har sminkat mig färre gånger än handens fingrar. Jag avskyr att köpa kläder. Jag tycker att jag har vettigare saker för mig än att begrunda min egen spegelbild, och jag tycker att mina rynkor, gråa hår och valkar är värdsliga bekymmer.

För mig är "hen" ett positivt tillskott i ordförrådet. Även för att det förenklar skrivandet och slipper klumpigheter som han/hon.

På ett biologiskt plan är jag definitivt en kvinna. Är vederbörligen gift, har tre barn, och snart två barnbarn. Men där upphör kvinnligheten.

Jag är jag och om jag är "riktig" någonting struntar jag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar