måndag 18 mars 2013

Folkvett #Blogg100 dag 10 ek

Idag ska jag göra det lätt för mig med bara en liten fundering och en länk.

Det jag tänker är att om vi allihop försöker lära oss folkvett av den överkloka tanten Magdalena Ribbing, så skulle vi få ett på alla sätt trevligare och ... jag tror faktiskt jämlikare och jämställdare liv.

Magdalena kan förvisso lära ut traditionell etikett som i vilken hand man traditionellt håller glaset när man skålar, men viktigare än det, är att hon predikar hur människor kan visa allmän hyfs mot varandra.

Jag vill verkligen inte pracka på Magdalena feminism om hon inte själv vill, men jag skulle inte förvåna mig om hon var feminist i ordets djupaste mening.

Kudos Magdalena !


2 kommentarer:

  1. Magdalena Ribbing har nog större makt nu än då hon var anställd i Dagens Nyheter.
    Men de verkligt mäktiga kvinnorna finns i medieföretagens ledningar. Och de är blonda.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte riktigt vad hårfärgen har med detta att göra och hårfärg känns generellt olustigt efter Billströms övningar. Men kanske är jag bara överkänslig

    SvaraRadera