fredag 11 mars 2011

Undrens tid är inte förbi !


Som någon trogen bloggläsare noterat så ville jag ju satsa 2000 spänn hos Ladbrokes på att Lena Sommestad skulle bli socialdemokratisk partiledare. Hur gick det med det egentligen?

Jo, satsandet blev fel och istället genom att jag trodde att jag satsade 175 pund men det var 175 kronor. När jag upptäckte det var hypen för Lena i full gång och oddsen sjönk plötsligt från 18 till 5 och Ladbrokes vägrade att ändra när jag talade i telefon, så att jag satsade till syvende och sidst bara 175 kr... vilka nu verkar förlorade :-)

Det känns ju inte fel att det bara blev 175 kr nu när inte Lena vann. (Men jag hoppas verkligen att hon på något sätt får bli partiideolog i sossarna).

Istället träder en man som Håkan Juholt fram, som verkar lätt osannolik, men uppenbarligen icke desto mindre finns. Nu har jag tittat på diverse filmklipp på honom och läst lite vad han skrivit ... och jag tror det, faktiskt, finns stort hopp för sossarna!

Det verkar vara en man som förstår att vi vill ha riktig välfärd och trygghet. En man som tror på människor och deras goda vilja. Dessutom en man med både mustach och humor.

DNs ledarskribent säger att valet av Juholt skickar dystra signaler om sossarnas färdriktning och Reinfeldt använder Orwellianska och säger att Juholt inte är någon förnyare. PRECIS!

NOG! med nyliberal förnyelse. "We have had it" ... som Michael Moore får massorna att skadera i Madison Wisconsin.

På samma osannolika sätt tar nu Kyrkan och Sveriges Kristna Råd initiativ till en manifestation och namninsamling mot sjukförsäkringseländet

Ja, vad ska jag säga ... jag är definitivt inte kristen, men som jag uppfattar det handlar de kristna ... i vad som jag tycker borde vara kristen anda .... Undrens tid är inte förbi.
Jag ska verkligen försöka gå till Medborgarplatsen den 25 April kl 14 och jag hoppas att vi kommer att vara LIKA MÅNGA som alla de människor som trängts framför Capitolium i Madison Wisconsin.

We Have Had It!


Om man nu fantiserar vidare över triumviratet Sossar, Vänster och MP ... så tycker jag att det vore bra och vänstern nichar sig vidare åt en progressiv välfärdspolitik, och att vi i MP fortsätter att föra fram en radikal grön politik och att sossarna står upp för en RIKTIG arbetarpolitik, för oss "the working people". SLUT med "jobbskatteavdrag" som SLUKAS av inflation och fördyringar. Använd skatter på ett smart sätt för att skapa ett tryggt samhälle för ALLA i Sverige. Se till att vi har koll på skattekronorna istället för att sprätta iväg dem till allt möjligt utan minsta ansvar.

Jag hoppas verkligen att sossarna nu när de får en RIKTIG sosse till ledare faktiskt också förändras till att förstå behovet av en snabb grön omställning. Bensinpriserna skenar, elen är rekorddyr och risken för klimatförändringar överhängande. OM under dessa förhållanden sossarna får en sosse som lyckas förena en riktig sossepolitik MED en insikt om behovet av en grön omställning ... då är undrens tid verkligen inte förbi !

1 kommentar:

  1. Observera att Aftonbladet "förnyar" partikrisen genom att starta kampanj mot Juholt.

    Vidare bedömer jag att yttrandefriheten står under allt starkare press. Själv har jag under en tid varit synnerligen aktiv på Newsmill. Jag hade på känn att det börjar bli farligt och passade på medan fönstret står öppet.

    Nu gör jag kanske för mitt eget bästa klokt i att tystna som politisk röst.

    Att visa svaghet är dock farligast av allt. Vi får se.

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera