söndag 13 mars 2011

Det händer inte här va? Carl B Hamilton!


Med lite tur har vi redan sluppit ett Tjernobyl, och nej det är inte Fukushima jag talar om, utan vad en konstruktionschef från Forsmark sa om Sverige och om just Forsmark, 2006.

Och ändå sitter personer som Carl B Hamilton och tycks förvånade över att det som hände i Harrisburg faktiskt har hänt, och i Tjernobyl, och i Fukushima, och i Forsmark ...

Jag säger bara ... Hamilton, Lägg Ner. (Och då menar jag dig).

Jag känner till och med för att citera en flicka, kanske 17 år som sa följande åt en kärnkraftsprofessor från KTH på 70-talet då det var aktuellt med folkomröstning ...

Så här sa hon:

Nu har du stått här och pratat så mycket dumt så nu tycker jag att du ska vara tyst för du ska ju ändå snart dö!

(Då blev vederbörande mycket riktigt tyst vad jag minns).

Carl B Hamilton ... det är dina BARNBARN och eventuellt BARNBARNSBARN som ska leva med skiten som kärnkraftverken spyr ut och lämnar efter sig! För att DU ska sitta och slippa ta ansvar för din livsstil!!!

Katrin Kielos formulerade det till sossarna som jag vill säga till dig och hela kärnkraftsmaffian på exempelvis DN och SvD spelar poker om våra liv och vår framtid ...

Flytta på er! Det är inget personligt, bara flytta på er!

Sitt hellre och lapa Sangria på Gran Canaria än att fortsätta göra skada här för oss och våra barns framtid!

(För övrigt säger man på twitter att Jan Björklund vägrade att debattera utsläppen med Maria Wetterstrand ... vilken mes!).

Mer om olyckorna


2 kommentarer:

  1. Carl B Hamilton har väl inte så många år kvar. Varför skall han sitta och ha synpunkter hur Sveriges kärnkraftssatsning i framtiden skall vara?

    SvaraRadera
  2. Bra sagt.

    Och det finns faktiskt alternativ:
    http://www.youtube.com/watch?v=KTtmU2lD97o

    SvaraRadera