söndag 23 januari 2011

Söndagsfunderingar om entusiasm och om att spara

Två korta söndagsfunderingar har jag.

Den ena är om de eventuella partiledarämnena Österberg och Nuder skulle kunna få swing på någon fan-sida, och om det skulle dyka upp både många partimedlemar, personer som VILL BLI MED i partiet och icke partibundna som skulle underteckna?

(För min del tror jag att åtminstone Nuders sida möjligen skulle behöva en knapp om att "då lämnar jag partiet").

På uppropet om Lena Sommestad som partiledare kryssar var och varannan (som inte är med i sossarna redan) i att de VILL GÅ MED.

(Vi kanske skulle ha en liknande kampanj för Gustav Fridolin i MP :-) )

-'--'-'-'-'-'--'-

Min andra fundering på sidan handlar om att spara. DVS att det offentliga sparar när vi just börjat kallas en "tigerekonomi".

Exempelvis verkar moderaterna vilja betala av på vår redan låga statsskuld istället för att satsa på att bekämpa arbetslösheten eller förbättra välfärden i sjukvård och omsorg exempelvis. Jobb i offentlig sektor, skulle ju kunna vara en metod.

I Stockholm har det geniala idrottsborgarrådet Regina Kevius, som medverkar i den ena famösa intervjun nedan, lagt fram att man ska spara 25% på idrott i Stockholm ... I tider när vi just är en tigerekonomi ...

Det börjar ju bli tydligt och klart att det inte RÄCKER med ordning och PLUS i finanserna, man vill sonika skära ner alla former av offentliga utgifter. ...


1 kommentar:

  1. Ojdå, börjar man kalla Sverige för en tigerekonomi. Det bådar inte gott. Det brukar ju vara första steget ner i rena ekonomiska helvetet.

    SvaraRadera