torsdag 30 december 2010

Lena Sommestad och sossarna

Som miljöpartist är det förstås inte min sak att lägga mig i vad Socialdemokraterna väljer för partiledare, men om jag trots denna brasklapp ska hålla mina tummar för någon, så är det Lena Sommestad.

http://lenasommestad.wordpress.com/2010/12/28/vilken-verklighetsbild-ska-bara-socialdemokratisk-politik/


På hennes blogg pågår en ideologisk diskussion kring den framtida riktningen för socialdemokratin, och jag kan bara hoppas att Lena får gehör inom partiet.

Hon utmålar en bild av socialdemokratin (som jag vill se den) med en pragmatisk inställning till tillväxt, med ett socialt ansvar, med en grund i ansvar för människor och miljö, nu och i framtiden.

OM (och jag hoppas verkligen att det blir så) sossarna skulle gå mot Sommestads idéer kring samhällsutvecklingen, så ser jag framför mig ett möjligt och mycket bra samarbete med miljöpartiet (och säkert vänsterpartiet också).

2 kommentarer:

  1. Den ”svenska modellen” har sina brister, tyvärr tyvärr...

    Gott slut - och Gott Nytt År !

    önskar Josef

    SvaraRadera
  2. http://pierreringborg.blogspot.com/2010/12/ska-miljopartister-ha-synpunkter-pa.html

    SvaraRadera