fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Började städa lite efter julen och nu syns plötsligt dammet igen i solstrålarna som letat sig in idag. Det är ett vårtecken!

Mats och jag ska flytta upp på övervåningen i vårt största sovrum (äntligen, efter nästan 25 år i huset ska vi få ett luftigt sovrum!).

Jag har kommit på en plan om vad jag vill göra när jag blir stor och jag känner mig så lättad över detta.

Under året som kommer ska det firas ordentligt i familjen, först fyller Matte 20 år, sen fyller Mats 60, så firar vi bröllop för Stina och Patrik under sommaren. Dessutom har Sanne precis flyttat ihop med sin CJ i en lägenhet centralt i Malmö, vilket vi tycker är jätteroligt också.

Här hemma har vi just nu Nils som bor hos oss två månader till och i februari flyttar Karin in. Det är lite trevligt att det inte är tomt i huset.

Jag ska ägna våren åt att förbereda det som är min plan, så "wish me luck".

När det gäller politik fortsätter väl det som förut. Förutom att jag säkerligen kommer att fortsätta att irritera mig på Alliansens osolidariska och dåligt underbyggda politik (inte minst vetenskapligt underbyggda) och dess effekter, så tycker jag att det är spännande att sossarna ska välja ny ordförande.

Frågan är om deras nya politik ska bli mer av Orwelliansk "förnyelse", aka moderat nyliberalism light, eller en politik som tar fasta på samhällets, människornas och miljöns välfärd och utveckling? Jag hoppas givetvis på det senare.

Sen ska ju miljöpartiet få nya språkrör. Där känner jag mig trygg, för miljöpartister är kloka och engagerade människor, det blir säkert bra. Jag gillar verkligen att vi försöker undvika att folk blir totala politikerbroilers, utan har ett liv utanför politiken att förankra sig i.

Själv ska jag börja mitt första politiska uppdrag imorgon, i Sociala Barn- och Ungdomsnämnden i Uppsala. Det känns som hedrande och som ett mycket ansvarsfullt uppdrag, som jag ska försöka utföra efter bästa förmåga. Jag vill i övrigt jobba för just barn- och ungdomsfrågor generellt i partiet och i övrigt, eftersom det anknyter till mina professionella kunskaper.

Just nu tittar jag ut över hustaken i Fålhagen och ser hur solskenet glittrar i den vita snön och då kan man ju bara önska alla

Ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar