lördag 25 september 2010

Istället för DN ... IPAD (och Uppsalademokraten)


Jag har ju berättat om min skilsmässa efter sådär 34 års mer eller mindre daglig förbindelse från DN. Detta, eftersom jag tröttnat på att BETALA för en Alliansmegafon.

Ja, vad göra nu vid köksbordet på morgnarna? Jag har i alla fall köpt en prenumeration på Uppsalademokraten som kommer med ett nummer varje fredag. Sen kom jag på lösningen nu i natt:

Jag ska köpa en Ipad när de kommer ut i Sverige om någon månad! En Ipad är Macvärldens typ av läsplatta. Men en läsplatta man också kan se film på och göra det mesta man vill göra med en dator. Dessutom har vi precis fått ett trådlöst nätverk som fungerar perfekt här i huset. (Och jag gissar på balkongen och altanen med.)

Det är dottern som inspirerar mig. Hon kom hem med sin sprillans nya Ipad inköpt i Holland och det var verkligen jättefin.

Alltså, min prenumeration på DN kostar 3499 kr om året som jag sparar och en Ipad kostar omkring 600 Euro (5778 kr enligt Forex).

För detta pris får jag ju inte bara tillgång till DN på nätet utan också till Svd och allsköns andra tidningar som kan vara intressant att läsa på morgonen.

+ att vi slipper köra högvis med tidningar till pappersåtervinningen hela tiden.

Ja! Så får det bli!

(OK, det är textreklam här, men dock obetald sådan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar