fredag 10 september 2010

Ett kluvet Sverige

Ska ut till valstugan på Stora Torget om en liten stund. Morgonens nyhet är att Alliansen leder, kanske till och med statistiskt signifikant. 

Ja ja, vad kan jag göra mer än kämpa på. Idag ska jag i alla fall ägna några timmar åt att prata med folk på torget och framåt kvällningen ska jag och en av Miljöpartiets fina Marior ägna oss åt att prata med grannarna i mitt område.

Om det nu ändå blir så att Alliansen fortsätter ... och Sverigedemokraterna kommer in ...

Ja, jag har ju ett säkert jobb, är hyggligt frisk, och hinner kanske lägga undan en slant till pensionen, så förhoppningsvis så går det ingen nöd på mig personligen.

Dessutom lär jag var död när klimatförändringarna slår till med avsevärt större kraft än de redan gör. I år har vi "bara" 5 miljoner pakistanier som fått sina hem förstörda av översvämning och uppbrunna skördar i Ryssland som driver upp matpriserna. Det drabbar ju bara de fattiga ! :-(

Om, utifall att, OM Alliansen fortsätter 4 år till.

Ja, då lär vi ha fattigare sjuka och arbetslösa som får lägre löner och sämre anställningstrygghet. Pensionärerna får fortsätta att betala högre skatt och invandrarkvinnorna får försöka försörja sig så gott de kan på vårdnadsbidrag för 3000.

Tågen får fortsätta att försämras och vi får högre biljettpriser, och bilarnas miljöpremier kommer att gå till de mest välbeställda. 

Vargarna kommer att skjutas, Valarna jagas, och Grisarna äta upp varandra i svinstallarna.
 
Kärkraften kommer att laddas, vindkraften kommer att försenas och Sverige kommer att bygga motorvägar som vi kan stå i bilkö i och osa avgaser.

Det är inte det Sverige jag vill ha.

Jag ska göra mina insatser för att detta inte ska fortsätta. Men jag befarar det värsta.

Försök att värva minst en alliansväljare var till de rödgröna ... snälla! Ligg i ända fram till valdagen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar