måndag 16 augusti 2010

Valstuga

Som nybliven partimedlem (sen i höstas) vet jag ju just inget om valstugor och valrörelser inifrån så att säga. I år tänkte jag i alla fall försöka göra lite insatser med detta, jag ska försöka hinna gå kurs och vara på plats när det behövs.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att Sverige trots allt fokus på privat plånbokspolitik i massmedia, istället tar ställning för en solidarisk och smart omställning av politiken, med siktet inställt på välfärd och framtiden för oss, våra barn och människor på andra platser på planeten.

Jag blir uppriktigt ledsen av att man i tidningar gör redovisningar av "så mycket får du i plånboken" av olika förslag, när det det verkligen gäller är vår överlevnad tillsammans.

Jag tror också att det för framtiden vore bra med en offentlig redovisning över varifrån partierna får sina partistöd och hur mycket. Detta kommer säkerligen inte att hända före valet, med tanke på den MASSIVA propaganda för Alliansen i snart sagt varje tidning och andra media. 

Det kommer förmodligen inte att hända EFTER valet heller, tyvärr.

Läs gärna bloggen Nemokrati, som skriver en rasande krönika kring det oredovisade Moderata partistödet mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar