fredag 23 juli 2010

Reality soap ... som jag vill see ... Swap your life!

Och inte med vilka som helst ...

Jag vill se Reinfelt swappa liv en månad med en arbetslös ensamstående mamma med två tonåringar i Rosengård (eller valfri miljonprogramsförort).

Borg vill jag se swappa sin månad med en utsliten ensamstående tidigare sjukskriven numera utförsäkrad undersköterska i åldern 60+ som är inskriven i arbetsförmedlingens program.

Schlingmann tror jag skulle få en intressant tid om han tillbringar sin månad som hemlös, säljande "Situation Stockholm" och boende på tillfälliga härbergen.

Sen kunde justitieminister Ask få tillbringa sin månad bland nyanlända flyktingar som väntar på uppehållstillstånd. (Om hon inte får något utvisas hon till Irak med pengar för bussbiljetten i fickan).

Det finns förstås fler programuppslag ... Om min programidé genomfördes tror jag att det skulle kunna ha effekt på politiken i en humanitär riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar