onsdag 7 juli 2010

Littorin och Ternström och lite Schyman

Avgår. 

Personligen kommer jag inte att sakna Littorin. 

Solveig Ternström lämnar centern och säger att hon ska stödja de Röd-Gröna och Mona Sahlin som statsminister.

Det är bra. Ternström är en person med ett brinnande engagemang och en moralisk styrka som står för sina frågor. Jag är verkligen glad att hon kommer till oss.

Igår brände Gudrun Schyman pengar i Almedalen. Fi har en betydelse för feminismen på sätt och vis, men jag tycker att det vore roligare om Schyman också kom till oss och drev feminism. Det är hos de röd-gröna man kan hoppas på att något händer. 

Nu har jag skrivit nog om personer, och jag ska samla ihop lite länkar och skriva om jobb-politiken och arbetslösheten.

1 kommentar:

  1. Själva FI begriper jag mig inte på:
    11 personer i styrelsen, 10 kvinnor
    samt en man.
    Sveriges mest ojämställda parti som
    har som affärside att kämpa för jämställdhet
    och feminism...

    SvaraRadera