onsdag 28 juli 2010

Afghanistan och opinionsundersökningar

En morgon när jag både får se att USA godkänner krigspresidenten Obamas Afghanistanplaner OCH att det kommer en SKOP-undersökning som tyder på att alliansen skulle vinna valet, undrar jag hur det är ställt.

Jag kommer helt enkelt att tvivla på människors förstånd.

Afghanistankriget bedrivs mot bättre vetande och numera av Demokraterna ... som ända till presidentvalet var emot kriget ...  

Nu är Obama krigspresident. Tyvärr. Han gav många av oss hopp en kort tid.

Sen det där med SKOP. Ja, jag inser att de frågat 1000 personer, det är inom felmarginalen, det är mitt i sommaren etc etc ...

Och Alliansen vill ingenting. De vill ha status Quo. De vill absolut ingenting utom "ha ordning i statsfinanserna". Jag fattar inte varför man ska rösta på dem.

Nåväl, det är väl bara att spotta i nävarna och gneta på ännu mer med att försöka få folk att inse vilket dåligt regeringsalternativ Alliansen är. Jag vill inte ha fyra till år med alliansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar