tisdag 27 april 2010

Skrämmas med droger?


Svenska Dagbladet gör lite riktig research när de kollar upp påståenden om att "allt fler unga kommer i kontakt med droger" ...

Det gör de inte av alla undersökningar att döma ... 

Folkpartiets rättspolitiska talesperson Johan Persson som låg bakom påståendet kommenterar:

– Min källa var kontakter med polisen, socialtjänsten och Maria ungdom som berättar om den allt mer omfattande näthandeln med droger. Antalet ungdomar som prövar narkotika har ju varit lågt en tid,  men exponeringen ökar.


Och ...

– Jag känner mig  empiriskt trygg när jag påstår att kontakten via nätet och med droger som inte alltid ännu är narkotikaklassade ökar. 

Detta innebär att ungdomar kommer i kontakt med narkotika som inte är narkotika och att det ökar???

Eller?

För att visa min urusla moral så tänker jag här posta en bild på tabletter som ger en kick men som ännu inte är narkotikaklassade ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar