söndag 14 mars 2010

Unga kvinnor


Ahhhh detta är det svåraste bloggämne som finns, jag känner på mig att de med 100% säkerhet kommer att tycka att jag är PINSAM och PATETISK alternativt PATRIARKAL (i den meningen att jag klappar dem på huvudet)

OK, jag är allt ovanstående, pinsam, patetisk och patriarkal i god förening. Men, för tillfället tänkte jag ägna er en liten post ändå.

Skillnaden på att vara Ung Kvinna jämfört med att vara Tant tror jag handlar om att man som tant är en såndär som just ingen tittar på (för att försöka citera Torsk på Tallin, makens favoritfilm all times). Det trevliga med att vara Tant (åtminstone som jag upplever det) är att man struntar frankt i detta. Förhållandet till det manliga könet och till andra kvinnor är mer avspänt tycker jag nog.

Unga Kvinnor funderar mycket på Sex och Utseende (så ser det ut när man kikar på Unga Kvinnors bloggar). Åtminstone jag funderar inte alls mycket på Sex och Utseende. Det betyder ju inte att jag inte tillämpar åtminstone sex lite nu och då, men det är en annan sak. Förmodligen är jag totalt onormal och i behov av terapi. :-)

Unga Kvinnor är ofta mycket Seriösa och Djupsinniga. Själv tycker jag att det finns få tillfällen då det inte går att klämma fram lite flams och skratt. Ibland tycker jag att Unga Kvinnor ägnar lite för mycket möda åt att vara perfekta och för lite tid till att just tramsa.

Något jag gillar är när jag hittar Unga Kvinnor med humor. Exempelvis denna text tycker jag är kul: "Hur du ligger med en nörd".

Ja, om jag ska önska Unga Kvinnor något, så är det förstås allt gott för framtiden, och att de tar sig själva och livet på mindre allvar.

(Jeez, jag känner hur omoralisk jag är när jag skriver detta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar