torsdag 4 mars 2010

När det är dax att nixxa - när kalsongförsäljarna dyker upp


Jag var hos husläkarn idag och han fick titta på lite prickar på ryggen, vilket var normala, fast lite trista åldersförändringar. Kul att vara frisk! Och i väntrummet hann jag läsa lite i den trevliga tidningen "Språket", denna gång om ny-ord.

Sen här hemma, alldeles nyss ringer en telefonförsäljare och försöker kränga kalsonger till maken, vilket jag avstyrde eftersom jag inte vill lägga mig i hans kalsonger annat än om han skulle försöka dra på sig några gräsliga moderna mönstrade saken. Jag upplyste telefonförsäljaren att om han sålde kalsonger med stålmannen på var vi inte intresserade. 

Inte för att jag väljer makens kalsonger, men jag måste ju titta på dem då och då, och jag vill för allt i världen inte att han springer omkring i några löjliga tingestar som man till nöds kan tycka duger som billighetsvariant för småpojkar på dagis. (Som ovanstående kalsonger med psykedeliskt röda tennisbollar utgivna av Björn Borg, som direkt får undertecknad att må illa).

Och nu när det börjar ringa konstiga telefonförsäljare igen så inser jag att det är dags att använda nyordet NIXXA igen, vilket ju alla vet är att kontakta nix-registret och avsäga sig telefonreklam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar