söndag 7 mars 2010

Kvinnodagen och Prinsessbröllop


Jag undrar vad som flög i tablå-makarna på SVT när de valde att starta serien om prinsessbröllopet just den 8:e mars, internationella kvinnodagen, tillika 100 års jubileum säger vissa bloggare.

Kanske anser TV att vi numera har lämnat allt vad feminism heter bakom oss och att vi nu äntligen kan njuta av att vara RIKTIGA KVINNOR och titta på skvaller om kungligheter istället?

Jag har i alla fall snokat igenom vad som utsetts att vara stilfulla och av hovet utvalda minnesföremål, och funnit att de är synnerligen tråkiga. Jag nästan ser fram emot lite kitchiga te-koppar med ett flinande bröllopspar istället för dessa "god-smak" produkter.

Det enda mysiga som jag kan tänka mig att köpa var Weibulls fröer med därtill hörande etiketter och en praktisk skopa:

 I samband med årets Kungliga bröllop mellan H. K. H Kronprinsessan Victoria och Herr Daniel Westling, som en del av Den Officiella Bröllopsserien, lanserar Weibulls en förpackning fylld med Svensk sommar. Produkten består av de viktigaste komponenterna för att skapa en traditionell svensk sommarbukett. Vi har valt ut våra allra finaste fröer av Riddarsporre, Blåklocka, Daggkåpa, Prästkrage och Fingerborgsblomma. Fröerna kompletteras av stilfulla blometiketter, en praktisk skopa för planteringsarbetet och ett vackert satinband med Den Officiella Bröllopsseriens grafik. Allt samlat i en förpackning.
Man får väl anta att detta är en lämplig sysselsättning för oss kvinns, lite gräv ner dina fröer där du står, typ. Men det borde väl ändå vara ekologiskt riktigt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar