lördag 20 mars 2010

Bli rödgrön valarbetare! (och varför jag blir det)

Ja, jag har gått med i ett parti, Miljöpartiet. Varför kan man fråga sig? Jag håller förvisso med MP om det mesta, kanske inte allt, och har så gjort i många år.

Men varför det sker just nu är därför att jag blir knollrig längs ryggraden på att det förs en politik som är så baklänges den kan bli. Tyvärr känns det ibland som att jag måste sitta här på bloggen och analysera och diskutera de dumheter som Alliansen hittar på, istället för att försöka formulera de positiva motbilderna. Men ja, det känns som en total katastrof med Alliansen, så det är nog nödvändigt.

Men jag SKA försöka skriva lite mer om hur jag tycker Sverige borde utvecklas också allt eftersom här på bloggen.


1 kommentar:

  1. Även jag har anmält mig som rödgrön valarbetare. Fyra år till med alliansen får det ju bara inte bli.
    /kusin åsa

    SvaraRadera