fredag 19 mars 2010

Baby signs och Voff


Signaturen Mia på Voffeforumet har upptäckt en text i "the observer" om att Baby Signs fungerar "språkunderlättande" för fattiga barn.

Ja, inte särskilt konstigt, och det pekar väl (som väntat) på att det troligaste är att artikeln av Jesper Brinck i deras tidskrift "Folkvett" är ute i ogjort väder. (Nå, jag har inte läst artikeln än heller, men eftersom det just finns många skäl att vänta sig en "måttlig" effekt av Baby Signs, så misstänker jag att han är fel ute.)

Jag väntar fortfarande på att de lägger ut artikeln på nätet, för jag ids inte ränna i något bibliotek för deras skull

Vad Acredolo anser skrev jag nyligen om här.

(Och för att se hur otroligt fel voffarna haft om "pandemin" svinflunsan, kan de titta på på den graf jag har i posten nedan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar